03.05.2024 - 05.05.2024

The Confessions

théâtre . cycles . Grand Théâtre
The Confessions
Alípio Padilha
Lieu Grand Théâtre
Langue
In English
Durée
1h55 (pas d'entracte)
Surtitrage
En français
Introduction
Introduction to the play by Janine Goedert 30 minutes before every performance (EN).

mentions spécifiques

âge recommandé
nudité
insultes / violence
son fort
sexe

The Confessions
ALEXANDER ZELDIN

Cycle L'intime et le politique

EN Real life is where the real drama lies for British writer / director Alexander Zeldin. Grand Théâtre audiences have already seen two productions of his politically charged Inequalities trilogy of devised plays created in collaboration with non-actors (Beyond Caring and Faith, Hope and Charity). He has also brought to the Théâtres de la Ville, where he is now an associate artist, his first French-language play, Une mort dans la famille. Zeldin’s new play, The Confessions, is based on interviews with his mother. Through her stories, he plots her authentic history as she progresses from birth in small-town New South Wales in 1943 to the bored affair of a naval wife in ʼ60s Sydney, the liberation of a mature student in the ʼ70s, a new life with the Russian Jewish refugee she meets in London in 1984, and talking to her grandchild at the end of her life.

FR Alexander Zeldin, artiste associé aux Théâtres de la Ville, revient au Grand Théâtre après les pièces Beyond Caring (2016), Une mort dans la famille (2022) et Faith, Hope and Charity (2022), dans une production qui représente son travail le plus personnel. The Confessions raconte l’épopée personnelle d’une femme de la classe ouvrière – la mère de l’auteur –, de sa naissance en Australie, au grand départ pour Londres, à sa vieillesse et son isolement. Zeldin empoigne ici une histoire intime, abordée par ses passages les plus secrets, pour raconter l’histoire universelle d’une époque collective et des forces qui ont façonné notre présent, comme les mutations des milieux sociaux et la condition des femmes, des années 1950 à aujourd’hui. L’auteur et metteur en scène britannique, en dessinant le portrait d’un cœur et des marques, des bosses et des cicatrices qu’il porte, parle de la dignité d’un être humain.

Distribution

Written and directed by
Alexander Zeldin
Set and Costume Design
Marg Horwell
Movement and Choreography
Imogen Knight
Lighting Design
Paule Constable
Music
Yannis Philippakis
Sound Design
Josh Anio Grigg
Casting
Jacob Sparrow
Australian Casting
Serena Hill
With
Amelda Brown, Kate Duchêne, Jerry Killick, Lilit Lesser, Brian Lipson, Hannah Morrish, Gabrielle Scawthorn, Jacob Warner, Yasser Zadeh
Associate Director
Joanna Pidcock
Dramaturgical support
Faye Merralls, Sasha Milavic Davies
Voice Director
Cathleen McCarron
Accent coaches
Louise Jones, Jenny Kent
Production
Compagnie A Zeldin / A Zeldin Company
Alexander Zeldin is an Associate Artist at the National Theatre of Great Britain, Odéon-Théâtre de lʼEurope, Les Théâtres de la Ville de Luxembourg and Centre Dramatique National de Normandie- Rouen.
Co-commissioned by
The National Theatre of Great Britain; RISING Melbourne; Les Théâtres de la Ville de Luxembourg
Co-produced by
Wiener Festwochen; Comédie de Genève; Odéon-Théâtre de l’Europe; Centro Cultural de Belém; Théâtre de Liège; Festival d’Avignon; Festival d’Automne à Paris; Athens Epidaurus Festival; Piccolo Teatro di Milano - Teatro d’Europa; Adelaide Festival; Centre Dramatique National de Normandie-Rouen
Compagnie A Zeldin is supported by the
Direction régionale des affaires culturelles dʼÎle-de-France.
A Zeldin Company is supported by
The Astra Foundation
The Production is sponsored by Nancy and Michael Timmers, Cas Donald, David Schwimmer, Elisabeth de Kergorlay, Mazdak Rassi and Zanna Roberts Rassi, Andrew and Raquel Segal, Victoria Reese and Greg Kennedy, Studio Indigo Architects & Interior Designers.

Partager

événement suivant
Re V Ivre
Re V Ivre Re V Ivre