When John takes a break from his long-term boyfriend, he accidentally meets the girl of his dreams. As John tries to shed the labels he’s felt so comfortable with for a long time, the darkly comical forces of his indecision come to a head in a dramatic dinner party confrontation. Cock is an exploration of sexual identity in a world of endless possibilities. It is also a classic love triangle that depicts the selfishness, cruelty and destructiveness of its central figure.
Der traurigste Tod einer Pop-Ikone: LGBTQI+ Idol Karen Carpenter. Vor rund 40 Jahren starb sie an den Folgen ihrer Magersucht im Alter von 32 Jahren.
Partager
my body keeps changing my mind
LB De Märercherszyklus pauséiert, mee e lëtzebuergescht Stéck gëtt et kuerz viru Chrëschtdag trotzdeem. Den Auteur Samuel Hamen an de Regisseur Jacques Schiltz woen sech dofir un en absolutte Klassiker, D’Mumm Séis – net zulescht, well den Dicks 2023 säin 200. Gebuertsdag feiert. Mat Schauspill, Gesang, Orchester a Chouer iwwerféiert hir Kreatioun dëst Stéck aus dem Repertoire an d’21. Joerhonnert. Der Mumm Séis hiert Haus zu Clausen steet nach ëmmer a soll elo verkaf ginn. Et gëtt just ee Probleem: De Geescht, beim Dicks just erfonnt, gëtt et wierklech.
Partager
De Geescht oder D'Mumm Séis
EN Internationally renowned Belgian choreographer Wim Vandekeybus continues to push boundaries and create unexpected collaborations. Yet his focus remains fixed on the energy of the body and its instinctive reactions, which he constantly challenges. In Luxembourg, he has presented Traptown (in 2020), Traces (TalentLAB 2021) and Hands do not touch your precious Me (in 2022), based on a Mesopotamian myth in collaboration with artists Olivier de Sagazan and Charo Calvo.
Partager
Wim Vandekeybus
Dans la continuité des pièces politiques et documentées de l’auteur et artiste associé aux Théâtres de la Ville, Ian De Toffoli, Léa et la théorie des systèmes complexes traite des interconnexions entre l’industrie pétrolière, les structures économiques luxembourgeoises et les luttes climatiques. La mise en scène est assurée par Renelde Pierlot (Voir la feuille à l’envers, Let Me Die Before I Wake, Mettre au monde), artiste associée aux Théâtres de la Ville, elle aussi, qui s’entoure pour l’occasion d’une équipe internationale.
Partager
Léa et la théorie des systèmes complexes
Après le succès de Breaking the Waves (2019), Myriam Muller, artiste associée aux Théâtres de la Ville, entreprend une nouvelle adaptation d’un scénario de film : Elena, d’après le scénario d’Oleg Neguine et Andreï Zviaguintsev.
Partager
Elena
Mendy – Das Wusical ist das erste Theaterstück von Helge Schneider und Andrea Schumacher und entlehnt seine Handlung und Figuren größtenteils Wendy, der Pferdezeitschrift für Mädchen. Hier begegnen sich Klamauk, Familiendrama und Jazzkonzert und verschmelzen zu einer kindlich-verspielten Reise durchs wilde Absurdistan. Das Regieduo Tom Dockal und Jacques Schiltz erschafft einen Theaterabend für alle, voll Spielfreude, Anarchie und auch (einigen) rührenden Momenten.