19.06.2026 - 20.06.2026

Scapino Ballet Rotterdam

Origin – The future is feminine
danse . Grand Théâtre
Scapino Ballet Rotterdamm
© Bart Grietens
lieu Grand Théâtre · Studio
durée
inconnue, spectacle en création

Scapino Ballet Rotterdam
Origin – The future is feminine
GOATSLe Sacre du Printemps

EN Scapino Ballet Rotterdam makes its Luxembourg debut with Origin, a double bill featuring avant-garde dance makers from Europe’s next-generation talents. The programme champions female choreographers, pushing the boundaries of dance with bold, socially engaged works. In GOATS, Franco-Luxembourg duo Sarah Baltzinger and Isaiah Wilson playfully challenge the audience to look at the world with new eyes. They comment on existing social systems and power structures with this absurdist satire. In Le Sacre du Printemps, Dutch choreographer Marie-Louise Hertog reimagines Stravinsky’s masterpiece through a feminist lens. Featuring an all-male ensemble, her explosive movement vocabulary challenges traditional gender roles, transforming the classic tale of female sacrifice into a striking commentary on masculinity.

FR Le Scapino Ballet Rotterdam, connu pour repousser les limites de la danse en la fusionnant avec d’autres disciplines, comme la science et l’art numérique, vient au Grand Théâtre avec un nouveau double bill de leur série OriginThe future is feminine. Ce projet fait appel à trois chorégraphes de la nouvelle génération : la création GOATS de Sarah Baltzinger (Vénus anatomique, 23 • 24) et Isaiah Wilson, explore les formes du rejet social et de la réappropriation de soi, tandis que Le Sacre du Printemps de Marie-Louise Hertog est une réinterprétation féministe du chef d’œuvre de Stravinsky, qui bouleverse les attentes traditionnelles, où les rôles féminins sont repris par des danseurs. Deux pièces fortes qui interrogent les normes sociétales et les structures de pouvoir.

DE Zwei neue Werke von Choreografinnen präsentiert das Scapino Ballet Rotterdam im Rahmen seiner Reihe Origin – The future is feminine. GOATS stammt vom in Luxemburg ansässigen Duo Sarah Baltzinger & Isaiah Wilson. Baltzingers Vénus anatomique zeigte das Grand Théâtre in der Spielzeit 23 • 24. Das Stück thematisiert gesellschaftliche Normen, Andersartigkeit, Instinkte und die Komplexität der menschlichen Natur. Le Sacre du Printemps ist eine Neuinterpretation von Strawinskys Klassiker, den Marie-Louise Hertog aus feministischer Perspektive neu liest. Mit einem rein männlichen Ensemble und einer explosiven, fragmentarischen Körpersprache erkundet sie im Dialog mit der mitreißenden Musik männliche Gruppendynamik.

distribution

GOATS
Concept, direction & choreography
Sarah Baltzinger & Isaiah Wilson
World premiere
February 25th, 2025, Theater Rotterdam
Co-production
Les Théâtres de la Ville de Luxembourg ; Theater Bielefeld
Le Sacre du Printemps
Choreography
Marie-Louise Hertog
World premiere
January 22nd, 2026, Theater Rotterdam
Production
Scapino Ballet Rotterdam

partager

événement suivant
Via Katlehong & Cia Gente
Via Katlehong & Cia Gente Via Katlehong & Cia Gente