Les Théâtres de la Ville de Luxembourg

#13 MICHAEL CLARK COMPANY

TO A SIMPLE, ROCK’N’ROLL . . .  SONG.
WITH 8 DANCERS

[EN] Many in Luxembourg have already discovered Michael Clark’s work which seamlessly crosses the boundaries between the worlds of classical ballet, contemporary dance, fashion, music and visual art.

His latest piece, which opened to great critical acclaim in London in 2016 and has since earned an Olivier Award nomination, begins with a reflection on Erik Satie and his influence on Clark’s mentors past and present – the dance meticulous and coolly refined. Next, commanding choreography pulsating with a propulsive force to the punk rock of Patti Smith’s landmark album, Horses. Then, an iridescent tribute to David Bowie, intricate, sublime, the mood moving from elegiac to joyously rebellious.

The production features original lighting design by artist and filmmaker Charles Atlas and costume design by Stevie Stewart, both long-standing collaborators of Michael Clark.

» Raw, dynamic and witty... mixing the sacred and profane, the classical and the raw, to sophisticated and often hypnotic effect. The Guardian, Judith Mackrell

» This latest programme from the choreographer Michael Clark is a triptych of abstract dances that look fantastic, sound terrific and knocked me sideways. Clark has always been a huge talent, but here his artistry reaches a zenith in which being chic and being smart are allied to a real passion for pure dance. The Times, Debra Craine

» It flowers into moments of warmth – particularly in its tribute to David Bowie. The Independent, Zoë Anderson

[FR]  to a simple, rock ’n’ roll . . . song. est la dernière création de Michael Clark, qui revient au Grand Théâtre avec une production unanimement acclamée par le public et la critique lors de sa première.

Tout commence par une réflexion sur le compositeur Erik Satie et son influence sur les maîtres passés et présents de Clark – une danse méticuleuse et raffinée. Ensuite, une chorégraphie dont la pulsation, la force de propulsion, illustrent Horses, l’album punk rock de référence de Patti Smith. Puis un hommage irisé à David Bowie, complexe, sublime, dont l’atmosphère élégiaque devient joyeusement rebelle.

Cette production est nominée aux Olivier Awards. Une distinction justifiée par ses danseurs intrépides et comme venus d’un autre monde, éclairés par Charles Atlas, qui réalise une adaptation scénique de son installation vidéo Painting by Numbers.

[DE] „Er ist unfähig, langweilig zu sein“, schreibt der Telegraph über den britischen Choreographen Michael Clark anlässlich der Premiere von to a simple, rock ’n’ roll . . . song. Kurzweilig ist das Stück nicht nur wegen seiner komprimierten Dauer, sondern auch wegen seiner drei abwechslungsreichen Akte: Der erste Teil ist dem französischen Komponisten Erik Satie (1866-1925) gewidmet und verwendet zwei von dessen Klavierwerken. Weiter geht es mit Horses, einer Hommage an Patti Smith, die „Godmother of Punk“. Lichtdesigner Charles Atlas hat dafür seine Videoinstallation Painting by Numbers für die Bühne adaptiert. Den Abschluss bildet die Musik von David Bowie, unter anderem der Song Blackstar vom gleichnamigen Album.

[DIS]

Choreography Michael Clark
Lighting Designer Charles Atlas
Costumes Stevie Stewart, Michael Clark

Commissioned by Barbican, London

Made possible thanks to the generous support of Patrons of New Work: Shane Akeroyd, Adam and Mariana Clayton Collection, Sadie Coles, Joe and Marie Donnelly, The Edge and Morleigh Steinberg, Abel Halpern and Helen Chung-Halpern, Alice Rawsthorn, Mercedes and Ian Stoutzker

Co-produced by Barbican, London, Michael Clark Company and Les Théâtres de la Ville de Luxembourg

Michael Clark Company is supported using public funding by Arts Council England.

Mardi 7 NOVEMBRE 2017 à 20h00 (tickets)
Mercredi 8 NOVEMBRE 2017 à 20h00 (tickets)

DURÉE 1h20 & entracte

Adultes 25 €, 20 €, 15 € / Jeunes 8 € / Kulturpass bienvenu

Lieu: Grand Théâtre / Grande Salle

[TICKETS]2017-11-07 20:00:00 23593+2017-11-08 20:00:00 23594